Thursday, August 25

Last Monday

Last Monday aku ngan wife cuti. Cuti pasai nak hantaq Hessa dating dengan Dr Vernon for her 5 months old punya vaccination/jab. Hessa kena cucuk lagi . Adoi kesian anak aku.

Jab kali nie ada 2 jab. Satu tue Prevenar13 punya jab. Satu lagi aku tak berapa nak ingat. Nanti aku check card jab Hessa pastu aku update balik sini.
(Aku rasa aku nak buat entry tulis pasal vaccination/jab yang Hessa pernah buat/ambik. At least ada record pasal semua benda nih. Kot kot hilang clinic punya card pon tadak hal laa sgt. Hehehe.)


Dr Vernon as usual laa, pandai amik hati Hessa. Menyanyi "lagu keracha" sambil jogetkan Hessa etc. Tapi selamber jea dia pakai Hessa punya owl hat yang aku suka tuh. Besaq lah nanti. Heheheh. (gurau jek doc).


Dr Vernon layan dulu Hessa bagi dia seronok sebelum cucuk. Heheheh. Tapi lepas cucuk Hessa dah menangis Dr Vernon akan pujuk balik laa. Maybe dia dah lama jadi doctor, so Hessa kejap jea dah senyap dari menangis. Aku kengkadang respect gak laa Dr Vernon nih. Dia pandai tackle hati budak/baby. (dah keja dia kan LOL.)


Ok. Gambaq yang betol2 kat atas nih gambaq fav aku. Aku suka Hessa buat muka macam takut dengan Dr Vernon. Muka dia cuba behave tapi ada plan nakal tgh dia cuba nak buat. (click kat gambaq kalau nak view large :p)


Ok lepas settle semua dekat Dr Vernon. Kami bawak Hessa pi jalan Ikea. Lama gila kot tak pi Ikea. Last pi time before Hessa lahir. Nie lah baru pi plak. Waktu wife aku mengandung dulu. Aku excited bila mai Ikea pasal dia ada bagi easy access punya parking for car with stroller. Aku cakap kat bini aku senang laa nanti kalau mai Ikea pasal ada parking untuk orang bawak baby. Tapi waktu kami mai nie parking2 tuh semua fully occupied. Tapi tak susah sgt pon dapat parking kat tempat biasa tuh. Pasal hari cuti; orang tak ramai sgt.


Actually mai Ikea nie pasal nak cari part almari Hessa. Ada rosak skit. Tapi takdak stock lah plak benda tue. Lepas raya baru ada.


Lepas dah tak larat jalan2 kat Ikea. Kami bergerak ke Alpha Angle. Nak cari kedai tindik telinga for Hessa. Aku harap kedai2 emas dekat Alpha Angle tadak yang boleh tindik telinga baby. Aku kesian+cuak kot Hessa dah nak tindik telinga :p.

Bila sampai Alpha Angle terus pi dekat Habib Jewel tanya depa buat tak piercing for baby. Depa cakap depa bulih buat. Tapi orang yang nak buat tue cuti plak hari tue. Alhamdulillah. Selamat Hessa. Hehhe.

Lepas tue tanya dekat Poh Kong sebelah tue. Yang nie lagi laa, depa cakap depa buat untuk umuq 3 tahun ke atas saja. Aku time nie dah seronok. Maybe umuq 6 bulan nanti laa baru mommy ngan puan dia teringat balik nak tindikkan dia. Tp tgk2 semalam Mommy Hessa dengan Puan dia bawak jugak pi tindik telinga. Aduyai.

1 comment:

zaid said...

btul la jon. topi owl dh besaq ckit angkara dr.vernon tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...