Monday, August 1

1st time Daddy dating berdua jea dengan Hessa + Lepak with family and friends + Gift from Bangkok

Hari sabtu hari tue 1st time aku kluaq berdua jea dengan Hessa. Actually mommy Hessa ada coffee appreciation class dengan Mama Ira and Mama Ning Hessa dekat Solaris Jalan Duta. Dari pukul 10 sampai kol 1. So aku pikiaq apa kata aku try bawak Hessa pi jalan2. Plannya aku nak bawak Hessa pi KLCC lepak dengan kawan aku, Wan Pelican.

So awal pagi lagi Hessa dah bersiap (pukul 9 kot Hessa dah bersiap). Pastu amik Mama Ning and Mama Ira pastu Hessa ngan aku pon hantar laa depa pi Solaris.

Waktu perjalanan ke Solaris ok laaa Mommy Hessa, Mama Ira ngan Mama Ning ada. Depa dok dukung and layankan Hessa. Elok sampai jaa dekat Solaris tempat class tue. Hessa kena tranfer pi duduk dekat car seat. Apalagi mengamuk laa tuan permaisuri tue. Mommy Hessa tak boleh nak stay pujuk Hessa pasal dah lambat nak pi class tue and lagipon aku park tepi jalan and halang bus. So aku takde choice lain selain dari terpaksa bawak Hessa dalam keadaan keriyau (menangis/melalak dalam bahasa kedah). Time tuelah aku baru sedaq perjalanan sebenaq hidup aku untuk hari tue baru bermula..hehehe.

Tapi nasib baik Hessa menangis sat saja. Lepaih tue dia ok. Lepaih aku buat suara macam2. Mainkan toys-toys dia etc. Nie gambaq dia time dia dah behave. Nasib baik laa ada Mr Rascal, Kitty and Nyet dengan kipas ajaib yang Hessa suka.

(And yes people. Gua tau gua tak patut letak infant car seat kat depan. Tapi gua 1st timer kot. Kalau gua letak infant car seat dekat belakang and Hessa melalak melolong emosi kat blakang tuh. Macamana gua nak comfortkan or tenangkan dia. Hehehe. And gambaq2 nih amik time dalam jem. Bukan time keta tgh moving. Hehehe)


Alhamdulillah kami selamat sampai di KLCC. Hehehe. Tapi sampai jea KLCC, Wan Pelican call bagitau dia lambat skit sampai. Ranjit betol. Aku calling Abang Lan MAM and dia pon kol 12.30 baru free kalau nak lepak. So sementara tunggu depa aku pusing2 jea laa dulu dengan Hessa dekat KLCC. Tapi terasa seronok jugak bawak Hessa sorang2 nie. Ramai awek2 yang dok senyum kat aku (Mommy Hessa jangan marah aaa :p). Hehhehe.


Waktu tengah pusing2 tuh. Aku terserempak dengan Malik 1977. Dia pon berdua jea dengan anak dia, Madinah. Bini dia ada hal lain. So aku lepak kejap dengan Malik. Comel anak dia and lincah berjalan main macam2. Hessa nanti pon sure lincah macam nie.


Malik tak dapat lepak lama pasal dia nak kena bawak Madinah balik. Madinah meragam. Hehehhe. Elok lepas Malik blah, Wan Pelican sampai. Aku dengan dia pi Leica Store dekat Avenue K. Baru bukak Leica Store nih. Saja pi tgk2. Nak beli ntah taun bila baru mampu kot. Hehhee.


Lama jugak laa lepak dekat leica store nih. Saleperson dia pon ok laa tak kerek. Layan jugak laa kitaorang. Hehehe. Time tgh lepak dekat Leica Store nih, Abang Lan sampai. Abang Lan ada pass barang yang Nampescado from Bangkok bagi dekat aku n Hessa.


Alhamdulillah, setakat nie Hessa behave. Baik jea dia depan Wan ngan Abang Lan. Tak meragam. Hehehe.

Lepas lepak dekat Leica Store nih kami pi lunch dekat Nasik Kandaq Pelita. Berusung stroller Abang Lan ngan Wan Pelican angkut nak bawak lintas jalan dari Avenue K pi Pelita KLCC tuh. Hehehhe.

Elok aku habis makan. Hessa dah meragam. Aku rasa dia dah peepee. Dah basah pampers dia kot. So aku ngan Wan balik KLCC balik. Pusing punya pusing semua baby punya changing room tutup. Awat ntah. So aku ngan Wan selamber jea tukaq lampin Hessa dekat tepi corridor dekat area kedai Nikon/Best Denki. Hehehe. Wan syok jaga Hessa, tolak stroller etc pasal dia kata awek dok ushar dia. Hahahha. (Ain..jgn marah Wan. Dia behave. Awek2 tuh yang ngorat dia. Bukan dia yang nakal. Hehehe)

Owh btw actually Wan, Abang Lan and Malik nie kawan2 amik gambaq aku. Depa nie kira sifoo2 and idola aku laa. Depa amik gambaq guna camera analog. Depa punya gambaq bole view dekat flickr depa. Click dekat nama depa kalau nak pi flickr depa.

Lepas tukaq lampin Hessa. Mommy Hessa pon call bagitau class depa dah habis. So aku pon nak gerak laa nak pi amik Mommy Hessa and geng bas sekolah dia. And atas keta Hessa meraung lagi. Kali nie dia meraung sampai tertidoq. Kesian dia. Maybe dia mengantuk sama dah kot. Time tue kol 2 macam tue. Mmg time tidoq dia pon.


Lepas amik Mommy Hessa and geng bas sekolah dia; kami pi D'italienne Kitchen dekat Jaya33. Mommy Hessa dengan Mama Ning and Mama Ira cakap depa lapaq and teringin nak makan dekat D'italienne Kitchen pasal dah nak posa. Btw bagi aku and wife, D'italienne Kitchen nie mmg best and makanan dia sedap. Aku tak reti sgt makan benda2 Italian nih. Tapi bagi aku foods dekat sini mmg sedap aaaa.


Mommy Hessa punya geng bas sekolah order mushroom soup, mixed bruschetta platter and avacado+prawn salad. Semua sedap. Tapi mushroom soup dia mmg terbaeklah. Hehhehe. Yang kat bawah nie gambaq2 ragam kami dekat D'italienne Kitchen. Hehehe


Lepas makan dekat D'italienne Kitchen, kami pakat pi One Utama plak. Mommy Hessa nak cari hadiah for Kakak Yayai Hessa. Birthday dia Ahad (31 July 2011). Mommy Hessa belikan art/craft punya barang untuk buat scrapbook pasal Kakak Yayai Hessa nih jenis yang artsy fartsy skit..hehehe. Hessa siap kena tukaq baju dengan Mama Ira and Mama Ning. Depa siap plan nak bawak Hessa pi lepak picnic dekat Taman Tun punya park. Tapi tak sempat sebab Mommy Hessa pilih barang kakak Yayai nih lama sgt. Kol 7 lebih baru kluaq from One Utama and balik. Before balik tuh singgah makan sat dekat Pelita KLCC lagi sekali. Mama ning lapar. Hehehe.


Waktu otw balik time nak hantar Mama Ira, Tok Ayah (atuk) Hessa dah call. Dia bising cakap Hessa kluar lama sgt dah kluar today. Dari pukul 9 pagi sampai kol 9 malam. Hehehe. Sampai jea umah si Hessa masa jumpe TokYah dia; Hessa mula buat perangai diva. Memula die chembeng. Pastu air mata melinang. Pastu bile Tok Ayah dia peluk je dia, terus meraung sambil dakap kuat2 mcmlaa Tok Ayah dia tinggalkan dia. Hehehehe. Maybe pasal rindu satu hari tak jumpak Tok Ayah kesayangan dia nih. Tapi betoi jugak apa Tok Ayah Hessa cakap/bising tuh. Lama Hessa kluaq kali nie. Kesian dia penat.


Anyways..this paragraph is dedicated for my flickr friend from Bangkok, Nampescado since she isn't able to fully understand bahasa Malaysia and the Kedah slang. Heheheh. As i mentioned just now, Abang Lan passed me a gift from Sis Nam (while we were at Leica Store), which was wrapped quaintly in a lil box. Upon opening it, there laid a compilation of pictures that she took and transformed into these postcard sized pictures..and, of course they were beautiful!


To Nam, tqvm for the gift. For those who would like to check out her work, you can view it from her flickr or her blogspot.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...