Tuesday, August 9

Hessa balik kampung (day1)

Alhamdulillah, Hessa selamat balik kampung (for her very 1st time). Nie first time Hessa travel jalan jauh keluaq dari KL. Alhamdulillah jugak on the way balik tue dia tak meragam etc. Happy jea budak kecik paha kfc nih. Heheheh. Tidoq sepanjang jalan. Kalau bangun pon behave jea.

Btw nie first time Hessa balik Kedah. Before nih mak aku tak bagi bawak dia balik. Pasal mak aku kata bagi Hessa badan sedap skit baru balik. Depa tak tau badan Hessa mmg makin sedap. Haha

Owh btw nie second time family aku belah Kedah jumpa Hessa. First time dulu waktu awal Hessa lahir dulu depa mai melawat dekat KL.


Aku balik dengan Lou, kawan satu Baling dengan aku. Biasa2 kalau aku balik kampung mmg dia join skali laa. Bole tolong2 bawak keta. Tapi balik kali nie dia barai dok tidoq saja. Aku yang drive all the way from KL.


Kami bertolak from Kl dalam pukul 12.30 tghari. Otw tue singgah sat di Butterworth ushar Doubt Bundle, Lou ajak pi. Lepas tue gerak balik pi Baling. Kami sampai di Baling dalam pukul 5++ lebih kurang macam tue.


Tokwan (atuk) Hessa laa yang rajin melayan Hessa. Lagipon pon Tok Hessa (nenek Hessa) tangan ngan kaki dia tak kuat. Mmg dia tak boleh angkat Hessa. So Tokwan laa yang dok dukung and main ngan Hessa. MakSu Hessa ada jugak dok main ngan Hessa. TokNek (Moyang) Hessa pon ada main ngan Hessa. Tapi depa takmau amik gambaq. Malu kata depa. Hehhehe.


Owh..btw bawah nie CatCat Jr. Dia nie baru bermastautin kat umah aku di kampung nie (kata abah aku laa). Dia nie manja macam CatCat kami dulu yang dah mati. Sebelum nie Abah cakap dia kecik kuruih macam takdak zat. Tapi sejak dok bagi makan dia dah macam sihat skit :).


Rezeki aku! Buah durian ada lagi. Tapi dah ujung2 musim dah. Pastu ada petai jugak Abah baru amik dekat kebun. Hehehehe.



Part paling best balik kampung mestilah makan!!! Nie juadah berbuka hari first aku dekat kampung. Ada ayaq asam, sambal ikan bilis petai, ikan keli goreng (fav bini aku..abah kompom akan sediakan kalau Aleen balik kedah), ikan nyoknyok goreng, sup tulang (fav aku) and sambal sotong. Sambal sotong nie fav family aku laa. Kami semua adik beradik mmg suka sambal sotong recipi mak aku nih. Takdak sambal sotong lain yang bole ganti sambal sotong mak aku nie laa for aku. Hehhee.




Pastu ada jugak karipap goreng, lemang dengan durian. Buah rambutan dengan manggis pon ada. Semua juadah nie buat sendiri/dari kebun sendiri kecuali lah lemang. Hat tue Abah beli dekat pasar ramadan kot.

Aktiviti lepas nie aku tak mampu amik gambaq lagi pasal aku perut dah penuh. Aku mampu tidoq saja..hahahaha :p.

Hessa pon penat. Tidoq awai dia malam tue (kalau tak pukul 1 baru nak tidoq budak kecik nih).

p/s: to be continue...

4 comments:

Mohamad Farez Abdul Karim said...

comel hessa...

Lou memang macam tu Kalai, nak kena piap tang belakang baru bangun.

mekchu said...

pok lehhhhh... rindu bangat sama dia.. toknek hang sihat?

zaid said...

menu semua terbaekkk!!!
anak hg mmg comel jon. mata bolat, badan mantop!

myphpmaster said...

best oo makan durian

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...