Thursday, March 31

Like father like daughter.

Hessa today dah botak, sama macam aku..hehehe :P. Dia hari nie kena cukur rambut. Licin :D. Makcik Ani (makcik bidan) yang mengurut wife aku yang buatkan. Aku tak dapat tgk benda nie pasal aku kerja (patut aku cuti jea tadi..hehe).

Hessa before cukur rambut :p

Btw orang cakap cukur rambut nie elok buat time hari ketujuh baby lahir pasal tue sunnah Rasullah SAW. Aqiqah pon elok buat masa hari ketujuh. Tapi masa hari ketujuh time buat tahniq ari tue (refer entry nih), ustaz yang datang tue just potong rambut/jambul Hessa skit saja. Kata Ustaz Wan; just ambil berkat sunnah Rasullah SAW yang buat bercukur cucu2 Baginda time hari ketujuh. So dia pon gunting skit rambut Hessa. Tapi Ustaz Wan nak cukur habis tue dia tak berani so today Makcik Ani yang mengurut wife aku yang tolong buatkan tadi.

Hessa time kena cukur rambut

Wife aku cakap, Makcik Ani cukup teliti and hati2. Kalau baby terjaga dari tidur; dia tak cukur. Maybe takut terluka kepala baby kot. Aleen cakap dekat 2 jam jugak Makcik Ani nie cukur semua rambut Hessa. Kalau Hessa bergerak skit jea dia terus stop from cukur rambut Hessa.

Hessa tido atas lengan dia sendiri. Makcik Ani nie siap tergelak tgk dia (wife aku cakap)

Orang cakap rambut baby elok dicukur habis semua so that rambut "tak bersih/kotor" masa baby dalam rahim ibu dapat dibuang and bagi rambut baby yang baru yang akan tumbuh nanti nie bersih and sihat.

Hessa atas Tok Ayah dia. Lepas kena cukur rambut.

Nie Hessa lepas mandi. Dah tido balik :p

Rambut Baby Hessa yang kena cukur nie nanti nak kena timbang pastu nanti kena samakan dengan nilai perak. Nilai perak yang sama berat dengan rambut Hessa nie nanti elok disedekahkan dekat fakir miskin. And apa aku baca from internet; mostly ulama hari ini cakap, nilai emas boleh digunakan bagi menggantikan nilai perak nie.

Rambut Hessa yang dah kena cukur.

Thanks to Makcik Ani yang tolong cukurkan rambut Hessa. Thanks jugak to Mama Yien dia yang tolong potongkan kuku Hessa for first time tadi. Hopefully rambut Hessa nanti makin lebat and Baby Hessa sihat + bertambah2 comel :)

Me and my little princess petang tadi.



p/s: gambaq2 time cukur rambut nie wife aku yang amikkan :)


4 comments:

alexzander said...

jon, mcik ani nih yg dok kt bkt a'bangsa tu ker?

Suhaimi Salleh said...

dia duduk klang gate tak silap aku..apsal??

alexzander said...

wife aku lps bersalin hari tu pun ngurut ngan sorg nama mcik ani gak. tp dok kt area bkt a'bangsa. klang gate ngan bkt a'bangsa x sama kn. org lain la tu...

Suhaimi Salleh said...

dia indon kaa??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...