Saturday, March 26

+ his three cute ferrets

Yes..bagi sapa yang tak kenai aku, aku ada 3 ekoq ferrets; Kushka, Monshter and Mika. Kalau sapa yang kenai aku maybe tau camana aku sayang ferret-ferret aku nih. Bagi aku and wife; depa nie kira macam part of my family jugak laa. Wife aku sayang gila dengan ferret2 nih. Aku and wife bahasakan diri kami 'AbgMie' and 'KakLin' dekat diorang :)..Kengkadang kalau aku gaduh ngan wife aku, aku guna depa laa untuk pujuk and so far byk yang success. LOL.


Our first ferret is Kushka. Kushka nie girl. Kengkadang aku/wife panggil dia Kush or Kushie. Tak silap aku dah dekat 4 tahun lebih dah kot wife aku bela dia (around 2007). Before kawen lagi Aleen dah bela dia. Wife aku ngan aku (time tue tengah couple lagi laaa :p) beli dia dekat sorang mamat nie dia ada buat exhibition dekat Genting. Ada few ferrets time tuh, tapi she's the one yang datang dekat aku and dia antara yang paling kecik n comel time tuh (+kurang bite :p). So kitaorang pon pilih dia :). Dia nih suka buat mata lovely kalau nak bodek treats from aku :p.


Yang second kitaorang bela is Monshter aka Momon. Big Boy. Dia nih kitaorang beli dalam awal tahun 2008 from sorang kawan kitaorang (dia bela ferret pastu ferret dia beranak). Momon nie sgt gebu dan comel. Time baru amik dia, dia kecik lagi. Dalam umuq sebulan lebih kot. Merengek-rengek menangis. Wife aku time tuh dah cam sedih2 tgk dia merengek2. Momon nih tak neuter (kasi). So dia agak nakal skit; suka gigit mika and kushka. So kitaorang asingkan Momon from Kush and Mika. Monshter nie yang paling besaq antara depa tiga. Dia tak memilih makanan. Semua dia sembat..hehehe.


Ok. Yang last sekali yang paling kecik and manja is Mika. Boy aka Adik! Dia nie order direct from US. Actually order before beli Momon lagi. Tapi due to some problem, dalam bulan August 2008 baru dia sampai. Dia nie manja skit. Kalau kat umah dia selalu tidoq dalam sarung bantal aku. And dia selalunya tidoq in between aku n wife. Pagi-pagi dia selalu kejut aku bgn Subuh. Pukul 6.30 pagi time standard dia garu and cakar-cakar kaki aku.Heheheh. Mika nih pernah operate tummy dia pasal ada foreign object time January 2010. 3 hari gak dia admitted dekat hospital. Tapi so far alhamdulillah dia dah ok and dia antara yang paling hyper and nakal :p.


Since skrang dah ada Baby Hessa and aku duduk Melawati so selang sehari dua aku pi visit depa dekat Puncak Jalil (depa still dekat sana). Check makan minum depa semua cukup tak , cuci poop poop depa (tugas rasmi aku) and main2 dengan depa sat. Nanti lepas nie bila Aleen dah abis pantang and balik Puncak Jalil balik; maybe depa tak bole tidoq lagi dalam bilik kami laa kot sampai Baby Hessa besaq skit. So Mika Momon and Kush kena duduk bilik depa kat belakang laa kot. Maybe Hessa dah besaq skit nanti depa bole masuk tidoq+lepak bilik depan balik. InsyaAllah :)


Aku wish sgt umuq Mika Momon Kushka panjang so that bila Hessa besaq skit nanti Hessa dapat main dengan depa. Aku jugak wish sgt Hessa nanti tak allergic and ok with Mika Momon and Kush. InsyaAllah. To Kushka+Mika+Monshter..I love you so much guys!!!

To Hessa..Daddy nak Hessa tau that Daddy and Mommy pernah ada this 3 cute little ferrets in our family

p/s: OMG panjang gila entry kali nie :p

3 comments:

sneakersfreakers said...

sempoi dude!!!

Amy Amira said...

oh,ada org bela ferret ni since 2007 dkt malaysia ni selain sugar glider..baru sy tahu

Amy Amira said...

setahu sy sugar glider org malaysia baru bela since 2010 kan? maaf kan saya kalau sy tersilap

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...