Monday, May 2

6 weeks old ++

Lama aku tak update blog Hessa nih (macam laa ada orang follow blog aku nih..wakakaka). Busy skit last week. Kena pi outstation dekat JB etc. So nie skit update pasal Hessa.

Saturday 23rd April 2011
Weekend dok umah jea..so shoot few frames of Hessa's pic :).




Monday 25th April 2011
Aku kena outstation pi Johor Bahru. Ada server problem dekat sana. 1st time outstation since ada Hessa. Shot taken awal pagi time aku dok kemas-kemas barang aku.



Thursday 28th April 2011
Hessa today ada check up for 6 weeks old dengan Dr Vernon and ada vaccination nak kena bagi dekat dia (yang minum punya, bukan cucuk); dengan ada buat hearing test sekali. Alhamdulillah everything ok. Hessa punya hearing pon alhamdulillah takdak masalah.

Hari nie jugak first time Hessa jalan2 shopping complex. But just pi jalan2 sat saja dekat Great Eastern Mall since Great Eastern Mall dekat dengan Gleaneagles. Mommy Hessa lapa time tuh nak makan. Hehe. Owhh btw lupa nak bagitau, hari nie Mommy Hessa dah abis bulan (pantang 44hari tuh). Tue yang dapat dia berjalan :p.



Friday 29th April 2011
Nothing interesting. Just pic of Hessa with her mommy. Tapi aku suka gambaq nih :)



Saturday 30th April 2011
Ok. Hari nie banyak benda Hessa buat. First sekali Hessa ikut pi makan dekat Keramat. Pastu ikut pi amik Daddy punya dongle broadband dekat Putrajaya. Lepas tue pi balik umah Puncak Jalil for her first time :)

Kesian Hessa penat travel dalam keta. First time jalan jauh skit dari area Melawati/Ampang. Hari nie jugak first time Mommy Hessa balik jumpak Kushka, Momon and Mika. Hepi Mommy Hessa dapat jumpak Kushka Momon and Mika. Mika, Kushka and Monshter pon excited dapat jumpak Kaklin depa. :)

Lepas lepak dekat umah Puncak Jalil, kitaorang pi Empire Subang plak. Pasal situ tak crowded and Daddy Hessa nak makan red velvet cake dekat The Whisk. Yummy! End up Mommy Hessa shopping few things for Hessa :P. Hessa dapat infant car seat, few romper and toys :D (And Daddy pon dapat makan Daddy's fav red velvet cake :D)

Balik tue amik Tok Ayah pastu pi makan dekat Bukit Antarabangsa plak. Kesian Hessa penat berjalan.


Sunday 1st May 2011
Hari nie Hessa jalan lagi. Kali nie pi Pavilion Bukit Bintang. Hessa tak shopping sgt kali nie. Mommy dia yang ada shopping skit.

Time dekat Pavilion nih ada satu time tuh aku berdua jea dengan Hessa pasal Mommy dia and Puan pi pusing2 tgk barang. Sekali Hessa dahaga susu. Bole tahan kuat jugak laa dia meraung. Diaper bag+milk etc plak dengan Mommy dia. Next time kalau Mommy dia nak shopping and jauh from aku, aku kena make sure diaper bag and milk ada dengan aku. Hehehe. Btw Pavilion nie maybe akan jadi kitaorang punya fav spot nak jalan2 bawak Hessa pasal sini aku rasa agak 'baby friendly'. Nursing room dalam Parkson bersih and selesa :).



Monday 2nd May 2011
Today Hessa kena duduk umah jea. Rest. Dah dua hari straight berjalan. Takut penat plak dia nanti :P.

2 comments:

MasdianaRazak said...

I did follow your blog cause it's interesting!:)

zaid said...

jon, aku pun follow what...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...